جملات قصار حکیم ارد بزرگ - کنت بلانچارد و کتاب برخورد تمدنها ساموئل هانتینگتون
جملات قصار حکیم ارد بزرگ - کنت بلانچارد و کتاب برخورد تمدنها ساموئل هانتینگتون

جملات قصار حکیم ارد بزرگ - کنت بلانچارد و کتاب برخورد تمدنها ساموئل هانتینگتون

حکیم ارد بزرگ - کنت بلانچارد و ساموئل هانتینگتون

همه شهرها طرح جامع دارد

همه شهرها طرح جامع دارد    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۳۰ PM


معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۴۸ شهر مصوب در کشور وجود دارد ، گفت : تقریبا همه آنها دارای طرح جامع شهری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ پیروز حناچی افزود : شهرهایی هم که طرح جامع ندارد حتما طرح هادی برای آنها مصوب شده است.


دبیر شوراهای شهرسازی معماری با اشاره به پدیده زمین‌خواری در کشور، افزود: ایجاد این پدیده در کشور به دلیل نبود طرح جامع شهری نیست چرا که عمدتا این پدیده در بیرون از شهرها اتفاق می‌افتد.


حناچی با بیان اینکه زمین‌های شهری عمدتا یا در حاکمیت دولت است یا مردم، اظهار داشت: متاسفانه زمین‌خواری‌هایی که در داخل محدوده شهرها صورت می‌گیرد، با استفاده از سند سازی ‌هایی است که می‌خواهد حاکمیت‌های دولتی به اشخاص انتقال یابد و معمولا سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت تغییر می‌دهد.


وی به زمین خواری‌های خارج از محدوده شهرها اشاره داشت و تصریح کرد: زمین‌هایی که در محدوده منابع طبیعی قرار دارد و دولت بر آنها تملک نکرده است ادعای اشخاص حقیقی بر روی آنها قرار دارد یا زمین‌های بلاصاحبی که با سندسازی به مالکیت اشخاص درمی‌آید یا زمین‌هایی که برای کاربری خاصی برای آنها در گذشته سند صادر شده ، زمین هایی است که به شکل غیرقانونی تغییر کاربری گرفته است ، به ایجاد زمین خواری منجر می شود.


معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، در ادامه با بیان اینکه در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی همواره به حقوق شهروندان توجه کرده است ، افزود: شفاف‌سازی اطلاعات در این زمینه امری ضروری است که باید با استفاده از فناوری‌های نوین این اسناد حقوق شهروندی تهیه شود.


حناچی با اشاره به بندهای مصوب شده مبحث 2 مقررات ملی ساختمان، اظهار داشت: به هر حال در همه دنیا حوزه‌های قدرت با حوزه‌های مردمی و سازمان‌های غیردولتی ارتباطی شفاف دارند که در کشور ما نیز باید این‌گونه باشد.
-------------------------
ارائه خدمات قضایی الکترونیکی    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۲۰ PM


بیش از ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در ساری با اشاره به راه اندازی حدود 240 دفتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه امسال در کشور گفت :  این دفاتر موجب تسریع در ثبت و پیگیری دادخواست های مردمی است.


حجت الاسلام حوالی شهریاری اجرای این طرح را با رویکرد سه جانبه گرایی مردم ، حاکمیت و بخش خصوصی اعلام کرد که با کاهش نقص ها و افزایش آگاهی مراجعه کنندگان همراه است و با اطلاع‌رسانی پیامکی به طرفین دعوا از تردد بین شهری هم می کاهد.


معاون قوه قضائیه از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی این قوه هم اکنون در مراکز استان ‌ها و شهرهای بزرگ براساس جمعیت و میزان داد خواست ‌ها خبر داد و افزود : قرار است با توجه به جمعیت مازندران چهار دفتر خدمات الکترونیک در این استان راه اندازی شود.


حوالی شهریاری چگونگی واگذاری دفاتر خدمات الکترونیک به بخش خصوصی را به‌ صورت امتیازدهی به داوطلبان اعلام و خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند آمادگی خود را برای فعالیت در این حوزه با نامنویسی در پایگاه اینترنتی قوه قضائیه اعلام کنند.


به گفته او حدود ‌هزار و 200 پرونده دادخواست، ماهانه در دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه ثبت می‌شود .


معاون قوه قضائیه همچنین از راه اندازی سجل کیفری الکترونیکی خبر داد که قرار است تا پایان سال در اختیار قضات کشور قرار گیرد و روند شناسایی خلافکاران را سرعت بخشد.

____________________________


سوگند به مهر که هیچ اندیشه ای ، بی آن توان ایستایی ندارد. حکیم ارد بزرگ (استاد فلسفه و حکمت)

همواره امیدوار به زندگی بهتر و شرافتمندانه باشید ، هیچگاه توان خویش را انکار نکنید ، خود را دوست بدارید و برای بهروزی ، کوشش کنید . حکیم ارد بزرگ (متفکر معاصر ایران)

مهربانی از سادگی و نادانی نیست ، مهربانان به یکی از مهمترین هنجار های گیتی باور دارند و آن برآیند کنش و واکنش است، ساده آنکه باید مهر ورزید تا مهر دید. حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

مهربانی تنها هنجار همزیستی پایدار، میان کشورهاست. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

مهرورزان ، همگان را به زیباترین واژه ها می خوانند و در روزهای سخت یاور یکدیگر می گردند. حکیم ارد بزرگ (استاد بزرگ فلسفه)

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 ریاضت ، نادرست است و هیچ خردمندی آن را درست نمی داند . حکیم ارد بزرگ

زمانه به ما می آموزد ، بسیاری از باید ها و نبایدها ، خنده آور بوده اند .  حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

زندگی مردان و زنانی که به تنهایی میهمانی می روند ، آسیب پذیر است . حکیم ارد بزرگ

زندگی و بخت در یکدیگر تنیده شده اند تا جایی که گاهی بر این باور می شویم : بخت ما در دست خود ماست . حکیم ارد بزرگ (استاد فلسفه و حکمت)

ساده باش ، آهوی دشت زندگی ، خیلی زود با نیرنگ می میرد .  حکیم ارد بزرگ

ستایشگر همسایگان خوب خویش باشیم . حکیم ارد بزرگ (استاد بزرگ فلسفه)

ستایشگری و تشویق هنر است ، هنری که با آن می توان ناراست ترین آدمیان را هم ، دلپسند نمود. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

سخت نمودن پیمان زناشویی، به نام ارزش نهادن به سنت ها درست نیست. حکیم ارد بزرگ (متفکر معاصر ایران)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد